Werkwijze


Opgelet schildknaap!

Je moet goed voorbereid zijn voor je ridderproeven. Als je mijn instructies goed opvolgt, dan zullen de proeven je heel wat makkelijker afgaan.

Proef 1

1. Zorg dat je een schrift of een lijntjes A4’tje gereed heb.


2. Schrijf je naam op het blad en schrijf daaronder Proef 1.


3. Schrijf daarna de nummers van de vragen voor de kantlijn. Het zijn 10 vragen, dus 1 tot en met 10.


4. Lees de vragen en ga de antwoorden opzoeken bij informatiebronnen.


5. De antwoorden van vraag 1 t/m 7 kan je vinden op de eerste twee websites.


6. Voor vraag 8 en 9 moet je naar het filmpje kijken. Dit staat ook bij informatiebronnen.


7. Vraag 10 moet je zelf zien op te lossen.

Je hebt nu de eerste proef afgerond!


Proef 2

1. Je hebt nodig een potlood, een gum en een tekenvel (A4’tje).


2. Kijk goed naar het plaatje van de ruïne.


3. Teken het kasteel zo precies mogelijk na, maar nu zoals het er vroeger uit zag.


4. Let op! Kijk ook nog even naar het plaatje bij vraag 10, dit kan je misschien helpen.

Door naar de laatste proef!


Proef 3

1. Ga opnieuw naar informatiebronnen en klik de laatste website aan.


2. Bekijk zoveel mogelijk verschillende wapentekens en doe een paar goede ideeën op.


3. Open het computerprogramma Paint. Je juf of meester heeft laten zien hoe dit moet!


4. Ga nu een wapenteken ontwerpen. Gebruik kleuren en figuren om je wapen zo mooi mogelijk te maken.


5. Sla je Paint-tekening op.


6. Druk je Paint-tekening af. Als dit mag van je juf of meester!

Je heb de laatste proef doorstaan. Stop nu alles in je mapje en lever het in bij je juf of meester.